10 mei 2013

Mei 2013 - Ingekorte broek

Een tijdje terug had ik een paar zomerbroekjes gekocht. Helaas was ik niet op mijn scherpst en had ik er een in de verkeerde maat meegenomen, 80 ipv 86. Dat betekend dat het nog wel rond het middel past, maar in de benen al weer veel te kort is geworden. Om van de nood een deugd te maken zou dit dan helemaal maar een kort broekje worden.

En hoe ga je dan (ongeveer) te werk?

Neem voor de maat een andere korte broek, besluit of je de pijpen langer of korter wilt hebben dan het voorbeeld, wil je ze omslaan heb je daar ook nog wat stof voor nodig, een zoompje kost ook nog stof, denk daar aan (!) en... knip af. Dwars op de pijp, niet gelijk aan de tailleband. Ik was van plan om een iets korter pijpje te maken dan het voorbeeld, want deze zit net óp de knie en dat is stiekem een beetje lastig bij de beenbuigingen. Daarom is mijn afgeknipte pijpje nét lager dan het voorbeeld, want dan kan ik het nog netjes omslaan en afwerken.

Ik heb een enkele omslag gemaakt, en dat is meteen mijn zoompje. Hoera, soms kan het leven makkelijk zijn. Het resultaat:

een kort broekje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten