10 mei 2013

Mei 2013 - Broekriem

Ook in de categorie 'miskopen': een broek met een iets te wijd elastiek in de taille. Dus die zakte steeds af. In eerste instantie wilde ik de broek bij de tailleband openmaken en dan het elastiek iets inkorten, maar ik was wel bang dat dat lelijk zou worden (de band is helemaal doorgestikt).

Toen zag ik in een winkel meisjesbroekjes met een sierband/riem. dat leek me een veel betere oplossing! Zoiets ben ik dus toen maar gaan maken. En als er nou weer eens en broek is die te wijd is, hebben we een riem klaar liggen...

broekriem
Ik heb een reep stof genomen met een lengte van: taille omtrek  + 2x 20 cm om te knopen/strikken. In dit geval dus ca. 90 cm. In de lengte dubbelvouwen met de goede kanten op elkaar, aan de rand vastnaaien, omkeren (door het tunneltje prutsen dat nu gemaakt is)  en de eindjes naar binnen vouwen en ook afwerken. Als iemand een simpeler werkwijze weet houd ik mij van harte aanbevolen. Zelf heb ik aan de einden door het midden nog een 'sierstiksel' toegepast om de einden wat netter te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten