20 maart 2013

December 2011 - Pietenpakje

het pakje
Hoera, Sinterklaas is in aantocht. Een goede reden dus om kindlief als pietje te verkleden. Helaas zijn er weinig tot geen (betaalbare) pietenpakjes maatje 56/62 in omloop, voor zover ik dat heb kunnen nagaan op de interwebs en in de winkels in de buurt.

Dan is er maar één andere optie (afgezien van het plan je kind in een pietenpakje te steken te laten varen): zelf aan de slag. En aangezien kortgeleden de stoffenzaak in de buurt er mee opgehouden is, was het nog best lastig om aan materiaal te komen. 

Gelukkig verkopen ze rond deze tijd van het jaar errug veel pietenmutsjes. Ik heb er 3 gekocht en uit elkaar gehaald. Twee er van heb ik daarna in reepjes geknipt en weer aan elkaar genaaid, dat werd samen de voor en achterkant van het jasje. Voor de maat heb ik gewoon een shirtje in de gewenste maat gebruikt en er vlug een patroontje van getekend. voor de muts had ik geen patroon, dat was het voorbeeld van het origineel volgen, maar dan kleiner. Wél eerst even de omtrek van d'r koppie gemeten.

Er was geen stof meer voor mouwtjes, dus dat werd een roze romper met lange mouwen. Voor het broekje heb ik ook vals gespeeld, dat heb ik helemaal zelf gekocht...


hoera het past
ook even een blik op hoe het er achterop uit ziet







tja, op deze leeftijd slaap je gewoon lekker veel...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten