20 maart 2013

Augustus 2011 - Geurzakjes


het feest kan beginnen

Inmiddels ben ik al een maandje of 8 zwanger en heb last van een hoge bloeddruk (ja, dat mama in de naam van mijn blog moet toch ergens vandaan komen). De verloskundige heeft me daarom een week huisarrest gegeven. Tsja, wat ga je dan zoal doen? Ik besloot om eerst maar een wat in de tuin te gaan zitten, boekje lezen en ach ja, ook maar eens achter de naaimachine te kruipen.



één zakje af, een ander halverwege

Een tijdje terug had ik al een flinke bos lavendel uit de tuin geplukt, maar die was in de vaas gedroogd (kennelijk moet je af en toe water bijvullen, who knew?) Dus toen ik ze weg wou gooien kwam ik op het briljante idee de bloemetjes van de steel te halen en die te gebruiken voor een paar lavendel zakjes voor in de kast. 

De afmetingen van een lapje zijn ongeveer 8x20. Eerst aan de twee korte kanten 1,5 cm omvouwen en stikken. dan het lapje met goede kanten op elkaar en naadjes aan de twee lange kanten. het zakje nu omkeren, vullen en op ca. 2 cm onder de bovenrand dichtnaaien, koordje er om en klaar.



Van het stofje heb ik ook al een lakentje voor het bedje van de kleine gemaakt, maar ik had nog wat restjes. van het lakentje heb ik nooit foto's gemaakt en dat ga ik nu speciaal voor de blog ook niet meer doen...

Om de zakjes en lavendel langer goed te houden heb ik er ook rijstkorreltjes in gedaan, De verhouding is ongeveer 50/50.

de ingrediënten
klaar!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten