23 maart 2013

April 2012 - Jurkje



Als 'geboortecadeau' n.a.v. het krijgen van een klein lief monstertje kreeg ik een abonnement op de Knippie. Het plan was/is om uit elk nummer iets te maken, mits er iets leuks in staat natuurlijk.


overtrekken van patroon
een mouwtje

In het februarinummer van 2012 stond een leuk jurkje en dat wilde ik wel eens proberen. In april waren we (weer eens) bij mijn ouders en omdat ik nog nooit van een patroon iets gemaakt had heb ik de hulp ingeroepen van mijn moeder om me bij dit project te helpen. Uiteindelijk heeft zij het meeste gedaan, dat geef ik eerlijk toe, maar ik heb wel héél erg goed opgelet en denk dat ik het nu zelf wel kan.

Dus we zijn die week hard aan de slag gegaan, ik had natuurlijk al een stofje uitgezocht, voor de voering heb ik mij laten adviseren door mijn moeder wat betreft de kleur. We kwamen allebei uit op groen, in plaats van de blauwe stof die ik ook nog mee had genomen. 

als setje
jurkje en bolero
Toen het jurkje klaar was was er nog een piepklein beetje groen over. Met veel passen en meten hebben we daar nog een bolerootje uit weten te maken, die ook nog eens omgekeerd gedragen zou kunnen worden.



Het was de bedoeling dat ze het aan zou hebben met haar verjaardag in augustus, dus tot die tijd mocht ze het ook niet aan in verband met vies worden.



Daarnaast was ze er eerst ook nog veel te klein voor want toen we begonnen met naaien droeg ze net maatje 74 en het jurkje is op de groei gemaakt in maat 80. En inderdaad, met haar verjaardag paste het prima!

birthday girl!
staat lief he?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten