3 november 2017

September 2015 - Rock & Roll outfit(s)

Het eerste weekend van september is op Terschelling in het dorp Midsland altijd het Rock & Roll weekend. 3 dagen lang terug naar petticoats, vetkuiven en stoere auto's. En niet te vergeten de muziek natuurlijk.

Nu valt mijn verjaardag ook met enige regelmaat in het eerste weekend van september en ik vond het wel weer eens leuk om een en ander te combineren.

Ik heb voor mezelf een aantal jaren geleden een zwarte 'stippenjurk' gekocht bij de feestwinkel dus ik was voorzien. De kinders niet natuurlijk. 

Dus volgde een projectje... ik wilde van die sportjasjes maken, voor allebei één en voor m'n dochter ook nog een poodleskirt. Dus ging ik weer op pinterest zoeken. Daar deed ik wel veel ideeën op maar vond er geen (bruikbare) patronen.

Voor de jasjes heb ik een bestaand jasje overgetrokken op een oude krant en van een paar fleecedekentjes de patroondelen geknipt. Het mocht allemaal gelukkig een beetje ruim vallen. Alles is met de naaimachine gestikt en gezigzagd omdat mijn ervaring is dat bij deze fleece ik te hard op het pedaal trap en de zaak gaat bobbelen. Ik naaide trouwens drukknopen met de hand vast en aan de boven-/buitenkant een mooie knoop. Knoopsgaten vind ik eng... en ik heb geen idee meer waar ik die witte knopen vandaan heb, Hema? Action? Het wordt echt tijd voor een beetje zicht op een fournituren zaak/-kraam. Ook naaide ik nog hun initiaal er op.

De stof van de rok komt van een kussensloop (katoen). De rok is een cirkelrok in twee delen, anders kreeg ik het niet uit de stof. Op de rok staat een poedeltje met een halsband naar het elastiek die ik als band aan de rok heb genaaid. Het poedeltje heb ik zelf getekend en uit een donkelblauwe stof geknipt welke vervolgens op de rok ik gestreken met plak vlieseline. Ik heb dit vanwege de priegelige bochten niet meer verder vastgenaaid.



Ook maakte ik van tule nog een soort petticoat, maar daar heb ik geen foto's van gemaakt. Ik vond de tule naaien trouwens erg lastig.

Zoonlief hees ik trouwens gewoon in een shirtje met spijkerbroek, en z'n sportjasje natuurlijk. Helaas zat hij die dag (dat we ons uitdosten) buiten vooral in de buggy en zijn door de riempjes van de buggy zijn daardoor geen duidelijke 'aan' foto's gemaakt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten