7 februari 2015

Februari 2015 - Tasjes

Tijdens een sessie Pinteresten (ssst, niet doen, is verslavend) vond ik een leuk patroon (gratis, mits voor eigen gebruik) voor een tasje. Ik pinde m op m’n bord en deed er vervolgens niks mee.  Totdat ik laatst ineens een feestje had, een jurk aan wilde en geen bijpassend tasje had. Ramp! Nou ja…

Ik had wel een stof waar ik een tasje van zou kunnen maken én ik had een patroon, ergens op mijn pinbord. Dus ging ik rap aan de slag met het uitprinten van het patroon en het over te trekken op de stoffen. het patroon beschrijft hoe je een magnetische sluiting in de tas zet, maar die had ik dus niet. Ik heb heel simpel een stukje haarelastiek gebruikt. Een drukknoop had ook nog gekund, als ik een mooie buitenknoop zou hebben.

Het is een vrij simpel in elkaar te zetten tasje (wel een engelse werkbeschrijving) en ziet er daarna toch heel sjiek of juist speels uit. Omdat ik toch achter de naaimachine zou heb ik er meteen twee gemaakt.



De stoffen voor de binnenkant met daarop sleutelhaakjes genaaid. Dit is een eigen interpretatie, staat niet in de werkbeschrijving. 

Ook heb ik een label 'handmade toegevoegd', hoewel niet daadwerkelijk met de hand in elkaar gezet, tóch zelfgemaakt. Ik vind het kunnen.



Bij één van de tasjes heb ik een vakverdeling aangebracht. Bij de andere had ik daar te weinig stof voor en is de tas van binnen dus één groot vak.



De buitenkant in de binnenkant gestopt, goede zijden tegen elkaar. Vervolgens bovenlangs vastnaaien. 




In de werkbeschrijving wordt het hengsel pas als laatste toegevoegd, dat heb ik er hier al tussen zitten.


 

Welke vinden jullie het best gelukt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten